fbpx

Túl a 200. ügyfelen, és az 500.000. ügyfél chaten, számos tapasztalatom gyűlt össze, amit szeretnék megosztani. Az internetes aranyláz korát éljük. Szinte minden az interneten zajlik. Az átlagos 24 órás e-mailes kapcsolatfelvétel helyett, az érdeklődő ~15 másodperc alatt választ kap operátoraimtól. A Chatügyfélszolgálat kiemelkedő ügyfél élményt ad. Hadd mondjam el röviden, hogy miről van szó:

A felhasználók megváltoztak

Az emberek már nem akarnak regisztrálni, applikációt telepíteni, e-mailt írni, de még telefonálni sem. Ismert és számukra kényelmesen alkalmazható magatartásformákat akarnak követni.

Chatelni mindenki szeret

A chatelés a 2000-es évek óta minden korosztályt utolért. Ismert és szeretett módja ez a kommunikációnak. Rokonainkkal, barátainkkal, munkatársainkkal kommunikálunk chaten a magánéletünkben, ezért hasznos ez a módszer az internetes értékesítésben. Természetesnek hat vásárlóink számára.

Miért szeretjük a chatelést?

A chatelés sikerének oka, hogy az emberek jobban szeretnek közvetlenül kapcsolatba lépni, mint egyoldalú kommunikációt folytatni. Megszoktuk: írunk egy e-mailt, és valaki, valamikor a jövőben küld majd választ. A chat formátuma önmagában egy ígéret. Az azonnali és releváns válasz ígérete.

Egy kis modern pszichológia

A természetünk része a beszélgetési hajlam, de az élet minden területére ható közösségi média ezt is megváltoztatta. Magyarország, Facebook ország, lakosságarányosan az egyik legelterjedtebb közösségi médiafelület, a felnőtt lakosság mintegy 80%-a használja, feltételezhető, hogy a chatet mindenki ismeri. Statisztikák azt is bizonyítják, hogy az emberek a telefonjukon leginkább az üzenetküldő alkalmazásokat kedvelik. Kimondhatjuk: a chatelés korát éljük.

A kommunikáció diadala: a minőség érzése

Kutatások vizsgálták az értékesítő kommunikációjának hatását az értékesítés volumenére. Egyszerűbben: szívesebben vásárolunk egy udvarias eladótól? A válasz sejthető. A vevői minőségészlelés és a vélemény kialakulása függ attól, ahogy az értékesítő kommunikál a vásárlóval. A gyors és udvarias kapcsolatfelvétel a vevőt is hasonló viselkedésre készteti, hiszen ez a társadalmi norma.

Az interneten a fejlett technológiai lehetőségekkel rendelkező vevők nem a fizikai jelenlétre korlátozzák a minőségészlelésüket. A honlap egy bolt, ahol ha ridegen kezeljük a vásárlónkat, az úgy fogja érezni magát, mintha bejönne a boltunkba és nem szólna hozzá senki. Ezért érdemes a fizikai jelenlétet hatékony internetes kommunikációval kiegészíteni.

Erre tökéletesen alkalmas az online chat szolgáltatás.